Bangkok/Hua Hin

No har vi vært 3 netter i bangkok og tre netter i Hua Hin og vi har det fremdeles fantastisk bra:) Mange som har spurt om vi begynner å bli lei, å det gjør vi altå ikke;) Kjempe kjekt å komme til nye plassa å se nye ting heile tida:)

Bangkok var en veeeldig stressende by! propp fullt med folk, fikk høre av en thailandsk fyr at det var 15 mil innbyggera i bangkok! Men dette er vel en del av «sjarmen«. En av dagene var vi på et stort kjent helgemarked i bangkok. Dette markedet skal vist vær verdens største marked, og man kunne seriøst finne alt der, alt fra kamphøner til froskelår. Vi så ikke nokke til dette, tror igrunn ikke vi var på halvparten av markedet en gang:)

I bangkok var vi også på en «båttur« gjennom kanalene i byen. Kan igrunn ikke kalle det en båt da det mer va nokke hjemmelaga greier med en egenlaga bilmotor som fikk båten framover. Det var utrolig skittent. Kanalen besto av brunt vann og trehytter hvor folk bodde. På denne turen så vi også et tempel hvor monka bodde! rare folk:)

Thailandske folk har vi funnet ut på vær dem rareste i verden. Endte opp på en uteplass/resturang med livemusikk en av kveldane. Svært lokale. Aldri sett så mange asiatera ta av på samme gang. Dem va rett og slett heilt gal. Opp på bodet og hoppa å greier. God underholdning:)

I hua hin har det regna vær dag. Det synst vi faktisk va litt deilig:) Så vi har mest chilla heile dagane her:) Masse massasje, bowling, billiard, og litt golfspilling:) Selvfølgelig god mat og drikke med, men vi har blitt utrolig lei av ris:)

Indonesia:)

Heia:)
Da har vi tilbrakt 10 dager i indonesia og i morra er vi klar for 3,5 uke i thailand. Her i indonesia var vi først 4 dager i en landsby som heter sanur, etter dette ble vi 6 netter på en plass som heter kuta. Det er i kuta de fleste turister drar til. DDe første fire nettene i sanur var veldig spesiell, her var det nesten ikke turister og gatene var så og si tomme. Her ble det tidlige kvelder, og lange dager på stranden:)

I kuta var det mer turister og dermed også mer folk. Her var det ikke mye som så ut som det typiske indonesia. Store shopping senter med alle de kjente merkene, til og med top shop. Så her ble det en del shopping:)

Ellers i kuta gikk som regel dagene til surfing, noe vi begge synes var veldig artig. Fikk litt bank av bølgene første dagene, men det ble bedre etter hvert:) Utenom dette har vi vært på et badeland, besøkt noen templer og kultur park og vært på en monkey forrest der det var over 200 ville aper som sprang rundt:) Etter ape parken fikk vi skyss til en liten fiskerlandsby utafor kuta til en restaurant der dem serverte fersk fisk. Her fikk vi servert snapper på stranda mens solnedgangen gikk ned;) veeldig fint:)

sydney!

Sydney var veldig fint, og en perfekt storby. Her rusla vi bare rundt og så på byen, deilig med litt kaldere vær også. Her var det 15 grader, med andre ord som sommeren i Norge. Her var det altså vinter når vi va der:) Vi var i sydney i bare tre dager før vi dro videre til bali hvor vi er nå:) havnen i denne byen var utrolig fin med masse koslige restauranter:

Fiji og sydney:)

Heia alle sammen:)

Nå er det lenge siden vi har oppdatert bloggen, så her kommer det litt om fiji og sydney. Grunnen til at vi ikke har oppdatert er pga at vi ikke har hatt wifi før nå, så det var ganske greit å få det igjen:)

Fiji var like fint som man kan tenke seg, om ikke enda finere. lange vite strender, og vann klarere enn et basseng. For dokke som var i aya napa med meg for mange år siden så kan jeg si at det var enda klarere enn det var der.

Selv om det var så fint der, skulle jeg faktisk ikke ville dra tilbake, det var ingen ting å gjøre på dagtid eller kveldstid. Så egentlig sov, bada vi og sola oss i 7 dager i strekk. Vi tok noen dagsturer fra øya, men disse turene var bare på noen timer. utenom det leide vi kajakk en dag og padlet rundt øyen. Dette var kjempe gøy pga at det var et gjennomsiktig glass i bunnen av kajakken slik at vi kunne se coral revene klart hele tiden. Masse rare fisker også. Så foresten nemo fisken:)

Her va vi så heldig å få møte høvdingen av en landsby på ei øy i fiji. En man med få ord. Vi fikk beskjed om å stille han spørsmål som guiden vår bestemte, det blei rett og slett veldig pinlig. Når møtet var ferdig blei vi også beordra til å ta bilde med han. Dette var altså ikke frivilli:)

Los Angeles

Heia:)

Da har vi ankommet Los Angeles etter 9 fantastiske daga i Las Vegas. Det var så bra at vi måtte utsette reisen til LA i to daga:) Utrolig nok ente johan opp med med penga enn da han først kom til Vegas, skulle ønske e kunne si det samme;) hehe..gikk iaf ikke under budsjettet:)

Vi tok bussen til LA i går. Tror jeg kan si at det var den værste resen i mitt liv! Snål som vi er valgte vi selvfølgelig den billigste bussen, og vi fikk det vi betalte for. Det var jeg, johan og mexicanere/innvandrere på bussen, bussen luktet urin og det var ikke aircondision. I tillegg til dette fikk vi sitte framfor 4 skrikende unger! Så ja var rimlig sliten når vi kom fram til hotellet.

I går var vi på universal studios, som va helt ok. Ikke like bra som disney land:) Dette tok hele dagen, her fikk vi kjøre igjennom gaten og scenen hvor frustrerte fruer blir spillt inn:) I dag har vi vært på kjendisjakt og sett holywood skiltet, desverre så vi ingen kjendiser, men beverly hills va absolutt verd å se:)

Om to dager drar vi til fiji, så det kan bli lenge til neste blogginnlegg:)

Las Vegas!!

Las Vegas e bare fantastisk, hundre ganga bedre enn e trodde før vi dro. Alt e enormt. Det sir litt at hotellet vi bor på har minst 20 resturanga og 3000 hotellrom, og da er vårt hotell lite sammenlignet med andre hotell her. Første dagen brukte vi bare på å gå rundt å bli kjent med byen, og vi trengte faktisk så lang tid:)

I Vegas har vi selvfølgelig spillt poker, og det er kjempe gøy. Vannt en del førte dagen, men så tapte vi dagen etter, så det va litt kjipt:) Ellers i Vegas har vi vært å sett batman på kinon her, og i går var vi på show med criss angel! Det e faktisk noe av det sjukeste e har sett. Han står heilt på høyre siden av scenen, og på 2 sekunder ser vi han forsvinner og kommer fram i trappeoppgangen i publikumssalen:)

Vi har også veldig lyst til å se grand canyon, så i dag skal vi gå å sjekke opp ka forkjellige tura som fins, så kanskje vi drar på den i morra.

Klare desverre ikke å legge inn bilder på PCen, vet hva som er problemet, men tror det er noe feil med korstet i kameraet:/ Skal se om vi får kjøpt nytt i dag, så kan jeg legge opp litt bilder:)

I går kveld var vi først å spiste på mexicansk restaurant, etter dette var vi på teater og så et show som heter mayan show. Mayan folket er urindianerefra mexico. Det er dette folkeslager som tror at verden går under i 2012. Etter showet møtte vi en 40 + familie fra skottland som var veldig koslige. Der sto selvfølgelig jeg og johan å røla hele kvelden:)

På stranden i går kom det gående en mexicansk fyr med en tigerunge! Tigerungen va så sykt søt, men snakk om dyreplageri. Ungen var så tørst av varmen og mexicaneren gikk rundt med han på stranden og tok betalt for å ta bilde av den. Som stolt sunnmøring tok e selvfølgelig et smygbilde;) Mexicaneren sa at pengene gikk til donasjon til tigerene i mexico, men det tror vi ingen ting på;)

Hejdå cancun!

Da er vi inne i vår siste dag i cancun, så planen i morgen er å stå opp kjempe tidlig å grille oss sjøl så vi blir brune og fine til selveste Las Vegas! Det er selvfølgelig trist og kjedlig å reise fra dette paradiset, men det går igrunn fint når vi vet at vi skal til Las Vegas. Tror ikke det er en hemelighet at både jeg og johan liker å spille poker, så det kan jo ikke bli bedre:) De siste dagene i cancun har vi ikke gjort annet enn å bade, spise, drikke og sove, så det kan jo bli kjekt med litt forandringer. I morgen drar vi iaf til Las Vegas, så det kan bli en stund til neste blogg innlegg.

Sportsfiske

I går var vi ute på guidet fisketur i mexicogolfen. Johan håpte på å få en Blue marlyn men det fikk han desverre ikke. Dinne fisken skal tydligvis vær veldig skjelden. Derimot fikk vi en haug med Barracuda og to fisker som heter bonita. Jeg synes det var veldig skummelt i begynnelsen fordi det var utrolig høye bølge og vi var så langt ute på havet at vi ikke så land. Trodde et øyblikk at guiden skulle kidnappe oss til cuba:) Vi leide en privat båt for 4 timer der det var en guid med som ordnet alt med fiskeutstyr osv å gjør. Det var faktik utrolig morsomt å fiske, pga at fiskene var så mye større enn de johan bruker å gå hjemme;)) Vi måtte ha et belte rundt magen der fiskestangen skulle festes i fordi det var så tungt. Har faktisk gangsperre i venstrearm fordi den ene fisken e fikk var så tung å få opp:)

I dag har vi vært å sett på et annet hotell i nærheten som vi også får benytte oss av. Når vi har all inclusive får vi benytte oss av alle basseng, resturanger og barer på alle riu hotellene i cancun, så det blir nok en tur bort på et av de i kveld.

Vi har det iaf helt fantastisk og stor koser oss:) Nå er det bare 4 dager igjen av paradis, så blir det LAS VEGAS!:)

Ellers her i maxico e de bare slappt. Vi hang oss på nokke jente fra amerika på 20 år her en dag, det gikk ikke så bra. Har aldrig hatt så vondt i hodet dagen etter før:) Men det var jo selvfølgelig morsomt!

Nå skal vi snart ned å spise på en resturang som heter krystal, gourmet resturang. Regner med det blir shampis, det kan jo bli kjekt:)

Ellers har vi bestillt fisketur til mandag. Vi har leid en egen båt med en guide, så da må de jo nesten bli litt fisk! Så regner med jeg oppdaterer bloggen etter det, kan jo kanskje bli litt kjedlig med bare mat og drinkbilde for dokke der hjemme:) Håper aller har det bra og nyter sommeren hjemme;)

«bading med delfina«:D

Heia:)

i går var e å «badat« med delfiner. Her kan man trygt si at e blei lurt:) Blei ikke noe bading eller svømming med delfinene, e fikk rett og slett stå i bassenget der delfinana svømte rundt:) hehe..jaja det var morsomt likevell:) Vi fikk klappe delfinane og gjennomføre triks med dem ved hjelp av kroppsspråk:) Fikk også et kyss på kinnet av en delfin, men det klarte selvfølgelig ikke johan å få bilde av:)

Fantastiske cancun!

Heia bloggen!!;)

Vi nyter fremdeles slappe dager i mexico:) Hotellet er helt fantastisk, og all inclusiven kan ikke forklares:) Vi har ikke brukt en kr siden vi kom hit, utenom de fine nye nike skoene mine da:) Her e fem forskjellige returanger som vi kan besøke og bestille det vi vil ha. Bestiller du et glass rødvin kommer de med en hel flaske:) Ikke heilt feil med andre ord:) I går var vi på japansk resturang, som var helt fantastisk:) aldri smakt så god sushi i hele mitt liv:) De har også teater hver kveld med forskjellige tema, arti:)

Nå kom vi nettop hjem fra byen, og jeg har bestillt time for å bade med delfina:) I morra skal jeg alså bade en time med delfiner, må innrømme at det er litt småskummelt:) Johan har også bestillt fisketur, selvfølgelig! Da får vi en privat fiskebåd med en guid som skal vise oss rundt på forskjellige plasser:) Det kan jo bli gøy selv om man ikke liker fiske:) Johan skulle vist få en blue marly, som skulle vær kjempe stor:)

Vi har det altså bra, og her kommer det noen bilder fra mexico hittil:) Skal selvfølgelig legge ut bilder av badingen med delfiner i morra:)

Det var litt av bildene og opplevelsene vi har hatt i cuba;) Nå nyter vi slappe dager i cancun og skal fortsette med det i 2 uker:) skal forsøke og oppdatere bloggen så ofte som mulig:) Savner alle dere der hjemme og håper alle har det bra:)

Varadero!

Etter 3 netter i vinales var vi lei av skittene gater og ikke så alt for fine hotell:) Vi tok bussen tilbake til havanna og var der i to netter før vi dro videre til varadero for å nyte livet:) Vi bestilte 5 stjerners hotell med all inclusive, noe som var helt fantastisk:D Her kommer det noen bilder derfra:D

Etter havanna dro vi til vinales. Dette er en by som er kjent for sin fine og grønne natur:) Utsikten fra hotellet og bassenget var helt syk. Vi ble til og med me en taxisjofør hjem, han inviterte oss hjem på mojitos:) Der ble vi sittende hele kvelden og til slutt ble vi med sønnen til taxisjoføren på salsabar i sentrum:D Prøvde me til og med på litt salsa dansing sjøl, men det gikk ikke så bra:) Her kommer litt bilde fra vinales:D

Cuba!

Hei alle sammen:)

Da har vi endelig internet igjen og tenkte derfor å legge opp litt bilder fra cuba. For tiden befinner vi oss i cancun i Mexico. I cuba hadde vi først 3 netter i hovedstaden havanna. Havanna er en veldig fin by, men det var veldig mye fattigdom og tigging. I tillegg til dette skal cubanere ha penger for alt, for eksempel for å vise deg veien til resturanger eller for å  spille uønsket gitar til deg på gaten.